איך לקבל מקסימום ולהוציא מינימום, או: איך לפתח נכון את המוצר שלכם

מה הוא ה-MVP? מהם השלבים הנכונים לפיתוח מוצר? מה היזמים צריכים לקחת בחשבון ביציאה לתהליך פיתוח ?

  • 2016-08-30 בשעה 15:33
  • מיכאל קיסילנקו
    מנהל חטיבת פיתוח, WBD טכנולוגיות בע"מ.

הכותרת בטח נראית קצת לא הגיונית וחסרת אחיזה במציאות.

אתם בוודאי תוהים כרגע "מה זאת אומרת, אני יכול בתקציב יחסית מצומצם לקבל מוצר איכותי שיקדם את החזון בצורה אידיאלית?!"

נכון, בכל מוצר קיימת הדרך לפשט אותו כדי לבדוק האם הוא יעשה את העבודה על קהל היעד שלכם. בשביל למצוא את הדרך, אתם צריכים לתת מענה לשאלה: "מה המינימום הנדרש בשביל לבדוק את כדאיות הפיתוח והיתכנות המוצר?!"  גישה אחת אומרת ל"התעלם" מדיבור ודרישות ברמת הפיצ'רים(המרכיבים והפונקציות) שאנחנו רוצים להכניס למוצר, במקום זאת להתרכז בחזון ובתמונה הגדולה שיחשפו לנו את זהות המוצר שהוא "מספיק" בשביל לקבל את האוקיי שהוא באמת נותן את הפתרון ואז אפשר ללכת עם החזון עד הסוף לעבר פיתוחים מתקדמים בהתאם לפידבאק שנקבל מהמשתמשים הראשונים במוצר שלנו.

באחד מהמאמרים הבאים נדבר על איך אפשר לדעת שהמשתמשים הראשונים אהבו את "מה שהם רואים" ועל דרכים לשפר את החוויה שלהם. ספוילר - אחת הדרכים הכי פרימטיביות אך בין הטובות ואפקטיביות זה פשוט לצור איתם קשר ולשאול אותם בצורה אישית וישירה,נרחיב על כך ועל דרכים נוספות במאמר נפרד.

הגישה היא פשוטה,נכונה ומנצחת. אנחנו בחברת WebDomain ישראל בונים MVP עבור היזמים שמגיעים אלינו, מגדירים תוכנית פעולה כאשר תפקיד הMVP הוא לספק פתרון אמיתי לבעיה שהסטארטאפ מתיימר לפתור עבור קהל היעד שלו. אנו מתרכזים ביחד בחזון ובתמונה הגדולה בכדי שנוכל להעריך האם ההיתכנות של המוצר קיימת ויש דרישה אמיתית שתגובה ע"י פידבאק חיובי וצורך אמיתי מקהל היעד שהגדרנו.

נאפיין את הMVP ביחד ונמצא את הנוסחה האמיתית שנותנת לכם במינימום משאבים לקבל מקסימום ערך והוכחות שהפתרון שאתם מציעים באמת פותר את הבעיה שהערכתם והובילה למיזם.

אנחנו מבינים שאתם אנשי חזון, יזמים בדם ואתם רוצים להכניס את כל הפיצ'רים כאן ועכשיו, אך אתם צריכים להתבונן על קהל היעד שלכם ולהבין שאומנם הרעיון שלכם טוב, אך הם לא נמצאים אצלכם בראש ולא בטוח שלפתח הרבה פיצ'רים ולהוציא גרסה מלאה באפשרויות זה הדבר הנכון או החכם.

סביר להניח שבעתיד תוותרו על הרבה פיצ'רים שנראים לכם עכשיו מעולים, אנחנו נגדיר אותם כ- NICE TO HAVE ונשאיר להם מקום להכנס לפיתוח בעתיד. נחשוב על הפיצ'רים שהם הכרחיים בשביל לעמוד במטרות ולקיים את החזון לפתרון שאתם רוצים לספק למשתמשים. בנוסף נקח בחשבון כמובן גם את הצורך לטווח הקצר: גיוס כספים להרחבת הפעילות, קידום מכירות, המרת לידים, איסוף מידע, שיפור מצב קיים וכו'...

אנחנו ממליצים: במקום ללכת לתהליך פיתוח ארוך שבמהלכו יושקעו תקציבים חסרי פרופורציות למרות שאין לכם כרגע באמת פידבאק אמיתי ומחקר שמוכיח שהפתרון שלכם באמת עונה על הבעיה. תעשו ניסוי כלים שישתלם המון בטווח הארוך. קודם כל תתמקדו ב MVP שיספק את ההוכחות שאיתן תוכלו להתקדם לשלבים ולגרסאות הבאות.

כמה זמן צריך לקחת התהליך?!
קשה לענות על השאלה, לכל מוצר יש את תכולת הדרישות וההגדרות שלו עבור ה MVP אך בד"כ ניתן לפתח תוך 1-2 חודשי פיתוח, תלוי במורכבות ובצוות המקצועי שאחראי על תהליך האפיון,מחקר הפיתוח.

 

חברת WebDomain ישראל מתמחה בפיתוח חכם ואסטרטגי המאפשר ללקוחות להתקדם אל עבר ההצלחה תוך הקטנת סיכונים.
צרו איתנו קשר עוד היום, והתחילו את הסטארטאפ שלכם ברגל ימין.

 

מיכאל קיסילנקו הינו מנהל חטיבת הפיתוח בישראל (UVISION) של חברת WBD טכנולוגיות בע"מ.



עודכן לאחרונה: 08/04 בשעה 13:33